Yliopistopedagogiikka 1/2015
Lehti kokonaisuudessaan (pdf): Vuosikerta 22, Numero 1
Yliopisto-opetuksen kehittäminen kansainvälistyy (PDF) – Anne Nevgi
Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista? (PDF) – Viivi Virtanen, Liisa Postareff & Telle Hailikari
Yhteisöllinen oppiminen pro gradu -tutkielmien pienryhmäohjauksessa (PDF) – Marjo Suhonen, Pirjo Kaakinen, Raimo Kaasila & Vesa-Matti Sarenius
Yhteistä tutkivaa toimintaa yliopistokoulutuksen ja työelämän rajavyöhykkeellä (PDF) – Kirsti Karila, Henriikka Turtiainen & Tuulikki Ukkonen-Mikkola
Yhteistoiminnallinen oppiminen yliopiston peruskoulutuksessa – esimerkkinä palapelityöskentely (PDF) – Elina Palola
Opintojen alkuvaiheen hops-työskentelyn merkitys opintoihin sitoutumiselle (PDF) – Piia Valto & Jan Lundell
Erillisistä molekyylibiologian harjoitustyökursseista tutkimusprojektiksi (PDF)– Marko Pietilä & Maria Halmekytö
Tehostettu kisällioppiminen matematiikan yliopisto-opetuksessa (PDF) – Thomas Vikberg, Lotta Oinonen & Johanna Rämö
Työelämän toimeksiannoista laatua oppimiseen ja opetukseen (PDF) – Sirkku Latomaa
Korkeakouluopettajien pedagogisen digitaalisen osaamisen edistäminen kansainvälisenä yhteistyönä toteutetulla MOOC-kurssilla – Case KVOOC-kurssi 2013–2014 (PDF) – Anu Ylitalo & Maria Byholm
Massaluennosta verkkokurssiksi – miten toteuttaa konstruktivistista oppimiskäsitystä? (PDF) – Heidi Keinonen
Oikeustieteellisen tiedekunnan pääsykokeen ja perusopintojen välinen ristiriita – yhtymäkohdat alkuopintojen ongelmiin (PDF) – Tero Lundstedt
Mitä on hyvä yliopisto-opettajuus? (PDF) – Esko Sistonen, Sirpa Riihiaho, Timo Kiesi, Satu Kyösola, Keijo Nikoskinen, Antti Ojapelto & Filip Tuomisto
Pohjoismaalais-balttilaista keskustelua ja jaettuja kokemuksia yliopisto-opetuksen kehittämisestä (PDF) – Anne Nevgi
Voimaa yhteistyöllä, Styrka genom samarbete, Strength through collaboration – eli Peda-forum 2015 -päivät (PDF) – Johanna Anttonen & Isabell Storsjö