Yliopistopedagogiikka 2/2023
Vuosikerta 30, numero 2
Suomenkielisen tutkimuksen sekä kehittämis- ja kokeilutarkastelujen avulla parempaa yliopistopedagogiikkaa – Laura Hirsto & Mari Murtonen
Monikielisten korkeakouluopiskelijoiden kokemuksia pärjäämisestä suomenkielisessä tutkintokoulutuksessa – Maija Tervola & Mari Honko
Kestävä kehitys yliopistojen kieltenopetuksessa – Minna Maijala, Päivi Laine, Maarit Mutta & Salla-Riikka Kuusalu
Olosuhteisiin nähden tyytyväinen: Luonnontieteiden väitöskirjatutkijoiden kokemuksia ohjauksesta, rahoituksesta, yhteisöön kiinnittymisestä ja stressistä – Anna K. Kirjavainen & Hanna Nori
Väitöskirjatutkijoiden tieteellisen kirjoittamisen osaaminen ja tuki suomalaisissa yliopistoissa – Melina Aarnikoivu, Pekka Mertala, Hilkka Paldanius & Ari Tuhkala
Käytännön työelämään tutustuminen osaksi alkuvaiheen yliopisto-opintoja – Sanni Salonen & Teija Karttunen
Esseen itsearviointi oppimisen tueksi – Tiina Tuijula & Hannele Massinen
TEKOS-tarkistuslista monialaisen ryhmän ohjaamisen tukena – Marjaana Raukola-Lindblom, Jaanet Salminen & Jenni Huhtasalo
Korkeakoulupedagogiikan kouluttajien ja kehittäjien osaamista kehittämässä: Kokko-hankkeen anti ja tulevaisuuden kehitystarpeet – Taina Civil, Hanna Alaniska, Hanna Spets, Merja Maikkola, Jere Riekkinen, Sara Rönkkönen, Liisa Postareff & Mari Murtonen
IPR-oppia ikä kaikki! – Anette Alén
Korkeakoulupedagogiikan mosaiikkia rakentamassa – Anna Parpala