Skip to content

Yliopistopedagogiikka 2/2017

Lehti kokonaisuudessaan (pdf): Vuosikerta 24, numero 2

 

PF-Toimittajalta

Matkailu avartaa – digitalisaatio ja hubit ovat yliopistokampusten tulevaisuus (PDF– Anne Nevgi


E-PF-Kehittäminen ja kokeilut

Ohjatun oppimispäiväkirjan käyttö opetuksen kehittämisen sekä formatiivisen arvioinnin välineenä luentokurssin aikana (PDF) – Tuomas Auvinen

Opetuksen työelämärelevanssia kehittämässä – kun MOOCit, turvapaikanhakijat ja tutkinto-opiskelijat kohtaavat (PDF) – Anna-Maija Pirttilä-Backman, Anneli Portman, Ella Lautaniemi, Iina Gummerus & Liisa Myyry

”Epäkonferenssin” keinoin käsiksi ihmistieteiden teoreettisiin ja metodologisiin käänteisiin (PDF) – Minna Opas & Marjaana Puurtinen

Avoin tiede tulee – opettaja, oletko valmis? (PDF) – Kati Syvälahti & Juuso Ala-Kyyny

”Kuka? Missä? Milloin?” JOOM-lomake väitöskirjan ohjausprosessin jäsentämiseen (PDF) – Daria Gritsenko, Tanja Holopainen, Marja Laasonen, Katja Lehtisaari ja Taina Ruuskanen

Keitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina (PDF) – Tiina Kiviniemi & Piia Nuora

Kielen oppimisen ja opettamisen teknologiat -kurssilla katse kohti tulevaa (PDF) – Sanna Pelttari, Pekka Lintunen & Maarit Mutta

Ohjauksen tyylillä on merkityksensä (PDF) – Timo Martikainen & Ari Sivenius

Kokemuksia tilintarkastuskurssin muuttamisesta tentittömäksi sekä konstruktiivisen linjakkuuden parantamisesta (PDF) – Timo Leivo

Walk like a local – kansatieteen opiskelijoiden matkailualalle suuntautunut tilaustyö oppimisprosessina (PDF) – Maija Mäki

Opitaan yhdessä talouden digitalisaatiota – case-työskentely organisaatiorajat ylittävissä kehittämistiimeissä (PDF) –  Leena Tynninen & Marianne Viinikainen

Aiempien maataloustieteiden opintojen merkitys projektityön toteuttamisessa (PDF) – Pirjo Mäkelä, Hanna-Riitta Kymäläinen, Minna Lakkala & Hanni Muukkonen

 

Tulevaisuuden yliopisto – käänteinen oppiminen keikauttaa kampuksen (PDF) – Niclas Sandström & Anne Nevgi

Biologian kenttäopetus yliopistoissa: yhteistyöllä uuteen nousuun (PDF) – Atte Komonen, Tommi Nyman, Teemu Tahvanainen, Heikki Hirvonen, Tapio Eeva, Sanna Huttunen, Jari Hänninen, Matti Koivula, Esa Koskela, Annamari Markkola, Lauralotta Muurinen, Katja Mäkinen, Niko Nappu, Marie C. Nordström, Mikael von Numers, Janne Sundell & Ilari E. Sääksjärvi

Polku asiantuntijuuteen: Miten ohjaajat ja vertaiset voivat tukea jatko-opiskelijan kehittymistä itsenäiseksi tutkijaksi (PDF) – Daria Gritsenko, Tanja Holopainen, Marja Laasonen, Katja Lehtisaari & Taina Ruuskanen