Yliopistopedagogiikka 2/2017
Lehti kokonaisuudessaan (pdf): Vuosikerta 24, numero 2
Matkailu avartaa – digitalisaatio ja hubit ovat yliopistokampusten tulevaisuus (PDF) – Anne Nevgi
Ohjatun oppimispäiväkirjan käyttö opetuksen kehittämisen sekä formatiivisen arvioinnin välineenä luentokurssin aikana (PDF) – Tuomas Auvinen
Opetuksen työelämärelevanssia kehittämässä – kun MOOCit, turvapaikanhakijat ja tutkinto-opiskelijat kohtaavat (PDF) – Anna-Maija Pirttilä-Backman, Anneli Portman, Ella Lautaniemi, Iina Gummerus & Liisa Myyry
”Epäkonferenssin” keinoin käsiksi ihmistieteiden teoreettisiin ja metodologisiin käänteisiin (PDF) – Minna Opas & Marjaana Puurtinen
Avoin tiede tulee – opettaja, oletko valmis? (PDF) – Kati Syvälahti & Juuso Ala-Kyyny
”Kuka? Missä? Milloin?” JOOM-lomake väitöskirjan ohjausprosessin jäsentämiseen (PDF) – Daria Gritsenko, Tanja Holopainen, Marja Laasonen, Katja Lehtisaari ja Taina Ruuskanen
Keitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina (PDF) – Tiina Kiviniemi & Piia Nuora
Kielen oppimisen ja opettamisen teknologiat -kurssilla katse kohti tulevaa (PDF) – Sanna Pelttari, Pekka Lintunen & Maarit Mutta
Ohjauksen tyylillä on merkityksensä (PDF) – Timo Martikainen & Ari Sivenius
Kokemuksia tilintarkastuskurssin muuttamisesta tentittömäksi sekä konstruktiivisen linjakkuuden parantamisesta (PDF) – Timo Leivo
Walk like a local – kansatieteen opiskelijoiden matkailualalle suuntautunut tilaustyö oppimisprosessina (PDF) – Maija Mäki
Opitaan yhdessä talouden digitalisaatiota – case-työskentely organisaatiorajat ylittävissä kehittämistiimeissä (PDF) – Leena Tynninen & Marianne Viinikainen
Aiempien maataloustieteiden opintojen merkitys projektityön toteuttamisessa (PDF) – Pirjo Mäkelä, Hanna-Riitta Kymäläinen, Minna Lakkala & Hanni Muukkonen
Tulevaisuuden yliopisto – käänteinen oppiminen keikauttaa kampuksen (PDF) – Niclas Sandström & Anne Nevgi
Biologian kenttäopetus yliopistoissa: yhteistyöllä uuteen nousuun (PDF) – Atte Komonen, Tommi Nyman, Teemu Tahvanainen, Heikki Hirvonen, Tapio Eeva, Sanna Huttunen, Jari Hänninen, Matti Koivula, Esa Koskela, Annamari Markkola, Lauralotta Muurinen, Katja Mäkinen, Niko Nappu, Marie C. Nordström, Mikael von Numers, Janne Sundell & Ilari E. Sääksjärvi
Polku asiantuntijuuteen: Miten ohjaajat ja vertaiset voivat tukea jatko-opiskelijan kehittymistä itsenäiseksi tutkijaksi (PDF) – Daria Gritsenko, Tanja Holopainen, Marja Laasonen, Katja Lehtisaari & Taina Ruuskanen