Yliopistopedagogiikka 2/2015
Lehti kokonaisuudessaan (pdf): Vuosikerta 22, Numero 2
Opetuksen kehittämisen ristiaallokkoja (PDF) – Anne Nevgi
Edellisten lehtien luetuimmille artikkeleille kunniakirjat
Pedagogisen koulutuksen yhteys yliopisto-opettajien opetusajatteluun (PDF) – Matti Meriläinen
Eurostudent V -tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokasta tietoa korkeakoulupedagogiikan kehittämiseksi (PDF) – Johanna Moisio & Lotta Viljamaa
Poikkitieteellistä synergiaa – kollegiaalinen ja opiskelijalähtöinen latinan tekstityöpaja (PDF) – Tuija Ainonen & Timo Korkiakangas
Palautteenkäsittelyryhmä kurssikohtaisten palautteiden tukena (PDF) – Eetu-Pekka Heikkinen, Sanna Taskila, Jukka Hiltunen, Petri Lehtonen & Ida Johansson
Verkkovälitteistä akateemista aikuiskoulutusta kehittämässä – tapauksena avoimen yliopiston metodiopetus (PDF) – Leena Isosomppi & Minna Maunula
Tutkimusmenetelmäopetus muuttuvissa oppimisympäristöissä (PDF) – Katja Kuusisto & Kirsi Günther
Parhaita käytäntöjä jakamassa: kääntämisen ja tulkkauksen opetusmenetelmävaranto (PDF) – Minna Ruokonen, Päivi Kuusi & Anne Rautiainen
Miten parantaa vuorovaikutusta ja aktivoida opiskelijoita massaluennolla – esimerkkejä yliopiston perusopetuksesta farmasian alalta (PDF) – Niina Karttunen
Tiedeyhteisön viestintäkäytänteiden oppimista tukeva pedagogiikka (PDF) – Päivi Torvelainen & Teija Lukkari
Tunteiden tutkimislähtöinen opetuksen ja sen toimintakulttuurin kehittäminen yliopistoissa (PDF) – Maarit Ansela
Tohtoriopintojen ohjauksen uudet haasteet globaalissa ajassa (PDF) – Minna Maunula
Aikuisopetus tarvitsee uuden opetussuunnitelman. Mitä tämä voisi tarkoittaa avoimessa yliopistossa? (PDF) – Heljä Koski, Liisa Kytölä & Auli Talamo
LUT GS -konferenssi – Mitä kaikkea omassa yliopistossamme tutkitaankaan? Tohtoriopiskelijoiden yhteinen konferenssipäivä yli tieteenrajojen (PDF) – Terhi Virkki-Hatakka
Ensimmäinen EUROSoTL-konferenssi pohti oppineisuutta opetuksessa ja oppimisessa (PDF) – Juha Himanka