Skip to content

Yliopistopedagogiikka 2/2015

Lehti kokonaisuudessaan (pdf): Vuosikerta 22, Numero 2

E-PF-Toimittajalta

Opetuksen kehittämisen ristiaallokkoja (PDF– Anne Nevgi

Edellisten lehtien luetuimmille artikkeleille kunniakirjat

 

Tieteellisiä artikkeleita

Pedagogisen koulutuksen yhteys yliopisto-opettajien opetusajatteluun (PDF) – Matti Meriläinen

E-PF-Kehittäminen ja kokeilut

Eurostudent V -tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokasta tietoa korkeakoulupedagogiikan kehittämiseksi (PDF) – Johanna Moisio & Lotta Viljamaa

Poikkitieteellistä synergiaa – kollegiaalinen ja opiskelijalähtöinen latinan tekstityöpaja (PDF) – Tuija Ainonen & Timo Korkiakangas

Palautteenkäsittelyryhmä kurssikohtaisten palautteiden tukena (PDF) – Eetu-Pekka Heikkinen, Sanna Taskila, Jukka Hiltunen, Petri Lehtonen & Ida Johansson

Verkkovälitteistä akateemista aikuiskoulutusta kehittämässä – tapauksena avoimen yliopiston metodiopetus (PDF) – Leena Isosomppi & Minna Maunula

Tutkimusmenetelmäopetus muuttuvissa oppimisympäristöissä (PDF) – Katja Kuusisto & Kirsi Günther

Parhaita käytäntöjä jakamassa: kääntämisen ja tulkkauksen opetusmenetelmävaranto (PDF) – Minna Ruokonen, Päivi Kuusi & Anne Rautiainen

Miten parantaa vuorovaikutusta ja aktivoida opiskelijoita massaluennolla – esimerkkejä yliopiston perusopetuksesta farmasian alalta (PDF) – Niina Karttunen

Tiedeyhteisön viestintäkäytänteiden oppimista tukeva pedagogiikka (PDF) – Päivi Torvelainen & Teija Lukkari

E-PF-Keskustelua

Tunteiden tutkimislähtöinen opetuksen ja sen toimintakulttuurin kehittäminen yliopistoissa (PDF) – Maarit Ansela

Tohtoriopintojen ohjauksen uudet haasteet globaalissa ajassa (PDF) – Minna Maunula

E-PF-Kongressit ja uutiset

Aikuisopetus tarvitsee uuden opetussuunnitelman. Mitä tämä voisi tarkoittaa avoimessa yliopistossa? (PDF) – Heljä Koski, Liisa Kytölä & Auli Talamo

LUT GS -konferenssi – Mitä kaikkea omassa yliopistossamme tutkitaankaan? Tohtoriopiskelijoiden yhteinen konferenssipäivä yli tieteenrajojen (PDF) – Terhi Virkki-Hatakka

Ensimmäinen EUROSoTL-konferenssi pohti oppineisuutta opetuksessa ja oppimisessa (PDF) – Juha Himanka