Yliopistopedagogiikka 1/2019
Lehti kokonaisuudessaan: Vuosikerta 26, numero 1 (PDF)
Työelämäteemanumero II osa
Korkeakoulutuksen ja työelämän välissä – Hannu Kotila & Tuire Palonen (PDF)
Yliopisto-opintojen anti viisi vuotta valmistumisen jälkeen – Tukivatko yliopisto-opinnot työelämätaitojen kehittymistä työuran näkökulmasta? – Tarja Tuononen, Tuukka Kangas, Eric Carver & Anna Parpala (PDF)
Muuttuvien työelämätaitojen sisällyttäminen tekniikan alan koulutukseen: tapaustutkimus Aalto-yliopiston vesi- ja ympäristötekniikan maisteriohjelmasta – Meeri Karvinen, Anu Vehmaa & Marko Keskinen (PDF)
Harjoitus tekee mestarin – harjoittelu maisterin? Kokemuksia uudenlaisista yliopisto-opintoihin integroiduista työelämäjaksoista – Eila Pajarre, Päivi Palosaari-Aubry, Terhi Virkki-Hatakka, Riku Hietaniemi, Helena Tompuri & Sauli Pajari (PDF)
Työelämäläheisyyden kehittäminen monialaisen kieliasiantuntijan laaja-alaisen kandidaatintutkinnon opetussuunnitelmassa 2017–2020 – Sanna Tapionkaski (PDF)
Maisteriopintojen projektikurssi työn ohessa – Tonja Molin-Juustila (PDF)
Työelämäyhteistyön ytimessä: yrityskohtaisesti räätälöidyn pilotin anti restonomikoulutuksen kehittämiseen – Marjaana Mäkelä (PDF)
Korkeakouluopiskelijat kuntoutuksen kiihdyttäjinä – Anu Pelkonen, Riikka Shemeikka & Sanna Sihvonen (PDF)
Työ ja korkeakoulu – Kimmo Mäki, Liisa Vanhanen-Nuutinen & Susanna Niinistö-Sivuranta (PDF)
VireTorilla luodaan tulevaisuuden terveydenhuoltoa – Uusista palveluista uuteen osaamiseen – Hanna-Mari Nevala, Ritva Pirinen & Marja Äijö (PDF)
Kieltä huoltamassa ja huollattamassa: kielikonsultointia ja työelämäyhteistyötä korkeakoulujen välillä – Maija Saviniemi & Esa Laihanen (PDF)
MiniMikkeli yrittäjyys- ja yhteiskuntakasvatustapahtuma alueellisena oppimisympäristönä – Eeva Kuoppala (PDF)
AMK-maisteri – Työelämän moniosaaja – Susanna Niinistö-Sivuranta (PDF)
”Itsenäinen työ oli tärkeää” –Työelämästä oppinen vaatii opiskelijalta omaa aktiivisuutta – Merja Sinkkonen & Annukka Tapani (PDF)