Siirry sisältöön

Yliopistopedagogiikka 2/2019

Vuosikerta 26, numero 2

Lehden taittoversio (PDF)

 

 

 

YP-osastotunnus-toimittajalta

Peda-forum verkostossa hiljaista ja vilkasta  – Anne Nevgi  (PDF)

 

YP-osastotunnus-tieteellisia

Kirjallisen palautteen merkitys yliopisto-opiskelijalle  Pekka Räihä, Ville Mankki & Kristiina Samppala  (PDF)

 

Opiskelijapalaute yliopisto-opetuksen laadun mittarina: mitä opiskelijoiden opintojaksopalautteesta voidaan päätellä? Heli Arminen, Maija Hujala & Timo Hynninen  (PDF)

 

Opettajan eriaikainen äänipalaute osana yliopiston verkko-opiskelijoiden oppimisprosessia Hanna Vuojärvi & Päivi Rasi  (PDF)

 

YP-osastotunnus-kehittaminen-ja-kokeilut

Ruotiminen: toimintamalli harjoitustehtävien läpikäyntiin Pekka Koskinen & Joni Lämsä  (PDF)

 

Aikataulutettu vai omaan tahtiin suoritettava verkkokurssi? Kahden erilaisen suoritustavan vertailututkimusVisa Immonen & Joanna Veinio  (PDF)

 

Uraohjaus osana väitöskirjaohjausta – Johanna M. Toivonen  (PDF)

 

Development of Working Life Competencies in a Project Course for Master Students at Aalto University R. J. Millar, K. Keltikangas, P. Pinho, V. Vuorinen, P. Forsman, A. Belahcen & J. Kyyrä  (PDF)

 

Performanssipedagogiikkaa yliopistokontekstissa? Pilvi Porkola  (PDF)

 

Kääntämistä käänteisesti – kokemuksia käänteinen luokkahuone menetelmästä kääntämisen opetuksessa – Anne Rautiainen  (PDF)

 

YP-osastotunnus-keskustelua

Pieni palvelus opettajalta opiskelijalle – suuri harppaus aktiiviselle korkeakoulukulttuurille – Anni Liina Ikonen, Teija Hakala, Marko Kantomaa & Arto Pesola  (PDF)

 

Ohjauksesta eväitä korkeakouluopiskelijoiden ympäristöahdistukseen Minna Santaoja  (PDF)

 

Jaettu ilo: yhteisopettajuus prekaarissa yliopistossa feministisen pedagogiikan näkökulmasta Riikka Taavetti  (PDF)

 

YP-osastotunnus-kirja-arviointeja

Konkreta tips om medskapande högskolepedagogik Petteri Muukkonen  (PDF)