Siirry sisältöön

Yliopistopedagogiikka 2/2018

Lehti kokonaisuudessaan: Vuosikerta 25, numero 2

 

 Työelämäteemanumero I osa

 

YP-osastotunnus-toimittajalta

Korkeakoulun ja työelämän kentillä – Hannu Kotila ja Tuire Palonen

 

YP-osastotunnus-tieteellisia

Opiskelijana työelämässä: trialogisen oppimisprosessin jännitteet sosiaalityön käytäntötutkimusopintojaksolla  Aino Kääriäinen, Maria Tapola-Haapala, Kirsi Nousiainen, Maija Jäppinen, Mirja Satka & Ilse Julkunen

 

Applying a self-assessment tool to enhance personalized development of students’ innovation competences in the context of university-company cooperation Meiju Keinänen & Rene Butter

 

YP-osastotunnus-korkeakoulut ja yhteydet yrityksiin-tyoelamateemanro

Miten työelämälähtöinen avoin korkeakouluopetus vastaisi paremmin työelämän osaamistarpeisiin? – AVOT-hanke kehitti toimintamallin  Helena Aittola, Taru Siekkinen, Satu Hakanurmi & Merja Karjalainen

 

Monitieteinen oppiminen autenttisessa yritysprojektissa – Satu Lautamäki & Lotta Saarikoski

 

YP-osastotunnus-pedagogisia nakokulmia-tyoelamateemanumero

Käänteinen oppiminen aloittaa farmasian opinnot  Reeta Heikkilä & Johanna Jyrkkä

 

Haastavan asiakasviestinnän roolipelistä hyötyvät sekä käännösalan opiskelijat että ammattilaiset – Minna Ruokonen, Erja Vottonen  & Tiina Kinnunen

 

YP-osastotunnus-erikoistumiskoulutus-tyoelamateemanumero

Yliopistolliset erikoistumiskoulutukset alkumetreillä – Kari Seppälä & Susanna Niiniö

 

Uudistetun erikoispsykologikoulutuksen työelämäyhteydet – Kari Lehti

 

YP-osastotunnus-kehittaminen-ja-kokeilut

Successful collaboration between higher education and working life requires pedagogical competence and communication skills from teachers – Essi Ryymin & Laura Vainio

 

YP-osastotunnus-vaitokset

Johtajuuskulttuuri – toiveiden, tekojen ja tulkintojen tihentymä – Annastiina Mäki