Siirry sisältöön

Yliopistopedagogiikka 1/2018

Lehti kokonaisuudessaan: Vuosikerta 25, numero 1

 

PF-Toimittajalta

Miksi julkaista suomen kielellä? – Anne Nevgi

 

 

 

Arviointi muutoksessa myös kieltenopetuksessa? Opettajien ja opettajaksi opiskelevien käsityksiä arvioinnistaMarjo Vesalainen & Anne Huhtala

Osallistumisen ja samanmielisyyden jännitteisyys keskustelunanalyyttisessa datasessiossaMelisa Stevanovic & Elina Weiste

Tohtoriopiskelijat myötä- ja vastamäessä – Akateeminen ohjauskäytäntö johtamissuhteena tarkasteltunaMaija Vähämäki & Essi Saru

 

E-PF-Kehittäminen ja kokeilut

Vertaisarviointitaitoja oppimassa verkossa – Sanna Uotinen, Sirpa Tapola-Tuohikumpu, Auli Talamo, Susanna Nummi & Erja Kautto-Knape

Vertaistuella tohtoriksi: tällä mallilla artikkeliväitöskirjan yhteenveto syntyy (melkein) kuin itsestään – Elsa Saarikkomäki ja Natalia Ollus

Perspectives from an English-speaking teachers peer-mentoring group at the University of Helsinki – Laura Siragusa, Therese Lindström Tiedemann, Shana Zaia, Alyce Whipp, Céline Aludaat-Dujardin, Tuomas Heikkilä & Eija Jokitalo

Pienryhmäkeskustelu opintosuorituksena: erään yliopistopedagogisen kokeilun antia Maria Frick

Sulautuva opetus tieteellisammatillisessa erikoistumiskoulutuksessa  etäopetuksen mahdollisuuksia suomalaisiin kokeiluihin ja käytänteisiin perustuen Marja Laasonen

 

Viestintä- ja vuorovaikutusosaamisen kehittyminen yliopistossaJohanna Järvelin-Suomela, Riikka Järvelä, Piia Jokiranta & Anna Kuitunen

 

E-PF-Kongressit ja uutiset

KOPE – korkeakoulupedagogiikkaa yhteistyössä: OSALLISTU SINÄKIN OPPIMISEN EDISTÄMISEEN! Mervi Friman, Hanna Alaniska & Merja Maikkola