Yliopistopedagogiikka 2/2025
Vuosikerta 32, numero 2

Korkeakoulupedagogiikan asema korkeakoulutuksen ja tutkimuksen visiossa 2040 – Mari Murtonen & Laura Hirsto

Akateeminen, aktiivinen, sosiaalinen: yliopiston oletettu opiskelija – Jussi Semi, Toni Kosonen, Sanna Vehviläinen & Päivi Häkkinen

Aidosti kommunikatiivista kielenopetusta – Lotta Aunio & Thera Crane
Työelämätaidot osaksi lääkärikoulutusta – Kokemuksia ohjauskoulutuksen pilotoinnista – Pilvi Karjalainen, Elina Ruotsalainen, Virpi Liukkonen, Liisa Vilén, Heli Koivisto-Rautio, Asta Antila & Tuula Oksanen
Pedagogisen ajattelun reflektoinnin vahvistaminen: PAKER-menetelmän kehittäminen yliopistopedagogiikan opetusharjoitteluihin – Sirkku Lähdesmäki, Sanna Väisänen & Heidi Hyytinen

Utopiapedagogiikka: mahdollisten maailmojen merkitys opetuksessa – Teppo Eskelinen, Tuomas Korhonen, Anu Lainio, Sanna Ryynänen & Anna Sofia Salonen
Kokemuksia datasessiosta keskustelunanalyysin kurssilla – Hanna Laitinen
Kasvatusalojen yliopisto-opiskelijoiden lähtötaso-osaaminen on heikentynyt – Mira Huusko & Niina Nurkka

Cultural ecologies of the land – Sukellus syvempään ymmärrykseen oppimisesta Mikko Vesisenaho

Mielekkään digipedagogiikan yhteiskehittäminen: Laadullinen monimenetelmätutkimus opettajankoulutuksen harjoitteluissa – Janne Väätäjä

Pedaforum 2025 – Korkeakoulupedagogiikka muuttuvassa yhteiskunnassa: Ratkaisuja nykyisiin ja tulevaisuuden tarpeisiin – Enni Leskinen

